ΟΛΟΙ και ΟΛΕΣ στη ΔΔΕ Δυτικής και Ανατολικής Θεσσαλονίκης για τις τοποθετήσεις και τις υπερωρίες - Φτάνει πια!
|
ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ
ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑΣ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 28/11,
2.30μμ ΣΤΗ ΔΔΕ ΔΥΤΙΚΗΣ ΘΕΣ/ΝΙΚΗΣ ΔΕΥΤΕΡΑ 1/12, 2.30μμ ΣΤΗ ΔΔΕ ΑΝΑΤΟΛΙΚΗΣ
ΘΕΣ/ΝΙΚΗΣ |
Η Γ’ φάση προσλήψεων αποκαλύπτει για άλλη μια φορά το μέγεθος της κυβερνητικής αναλγησίας και επιβεβαιώνει την πολιτική επιλογή να μπει «κόφτης» στα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών μας. Η κυνική αυτή επιλογή που αντιμετωπίζει τις ανάγκες των μαθητών με λογική «κόστους», έχει οδηγήσει σε τραγικές καταστάσεις: συγχωνεύσεις εν μέσω σχολικής χρονιάς, υποχρεωτικές υπερωρίες, λουκέτα σε ολοήμερα σχολεία και χάος στη διαμόρφωση των ωρολογίων προγραμμάτων. Γίνονται όμως ιδιαίτερα ανοιχτοχέρηδες όταν πρόκειται να προμηθεύσουν μαζικά τα σχολεία με κουβαρίστρες, βελονάκια ή διαδραστικούς πίνακες, ενώ πριν λίγες μέρες μάλιστα η Υπουργός Παιδείας υπέγραψε μια ακόμη σύμβαση με την ΜΚΟ ActionAid για την υλοποίηση προγραμμάτων εντός των σχολείων για την ενίσχυση λέει της ενεργού πολιτειότητας, της συμπερίληψης μέσω του αθλητισμού, του χρηματοοικονομικού εγγραμματισμού και της ανθεκτικότητας απέναντι στις σύγχρονες προκλήσεις της εποχής. Μα πού τα σκέφτονται;!
Είναι τέτοια η «προσήλωση» του Υπουργείου στην «ενδυνάμωση» των μαθητών και των εκπαιδευτικών που στο δεύτερο δεκαπενθήμερο του Νοεμβρίου και μετά την Γ΄ φάση πρόσληψης αναπληρωτών συνεχίζουν να υπάρχουν σημαντικότατα κενά εκπαιδευτικών στα σχολεία μας, τα περισσότερα από τα οποία είναι γνωστά από το καλοκαίρι. Μετράμε εκατοντάδες ώρες χαμένες, αφού είτε απουσιάζουν παντελώς εκπαιδευτικοί ή σε κάποιες περιπτώσεις διδάσκουν με προσωρινή τοποθέτηση και μετακινούνται από σχολείο σε σχολείο.
Συγκεκριμένα, οι τοποθετήσεις αναπληρωτών της Γ φάσης όσο αφορά την ανατολική Θεσσαλονίκη είναι κυρίως παράλληλης στήριξης, ενώ στη δυτική έχουν εφεύρει ένα νέο σύστημα: καλύπτουν με αναπληρωτές στην Α φάση κάποια πολύ βασικά κενά σε συγκεκριμένα σχολεία εφαρμόζοντας την μέθοδο της προτεραιοποίησης κι αφήνουν ακάλυπτα τα κενά σε ξένες γλώσσες, γυμναστική, καλλιτεχνικά κλπ. Στα δε υπόλοιπα σχολεία τα κενά παραμένουν, καθώς δεν έχουν την «τύχη» να ανήκουν στην κατηγορία προτεραιότητας. Όπως είναι προφανές, πρόκειται για μια ακόμη μορφή κατηγοριοποίησης σχολείων και μαθημάτων, αφού κάθε σχολείο καλείται να λειτουργήσει με όσους εκπαιδευτικούς έχει και θα αξιολογηθεί κι από πάνω ανάλογα με τις λύσεις που θα βρει για να καλυφθούν όπως-όπως τα κενά. Σταθερή πορεία δηλαδή προς την αυτονομία της σχολικής μονάδας…
Οι συγχωνεύεις τμημάτων τείνει να γίνεται κανόνας αφού εξαντλούν την αντιπαιδαγωγική νομοθεσία που αυξάνει το επιτρεπόμενο όριο μαθητών ανά τμήμα στους 27 ή ακόμα και στους 30! Με αυτόν τον τρόπο «εξοικονομούνται» ώρες όλων των ειδικοτήτων εξυπηρετώντας τις δήθεν δημοσιονομικές αντοχές και την ανάγκη για λιτότητα, την ίδια ώρα που ξοδεύονται δις για την πολεμική οικονομία στα πλαίσια της ελληνικής εμπλοκής στην κλιμάκωση των πολεμικών ιμπεριαλιστικών συγκρούσεων.
Σε άλλες περιπτώσεις εφαρμόζεται η κλασσική πλέον μέθοδος των υποχρεωτικών υπερωριών, πρώτης και δεύτερης ανάθεσης, αυξάνοντας το διδακτικό ωράριο των συναδέλφων για να καλύψουν τις ανάγκες των σχολείων σε εκπαιδευτικό προσωπικό γεγονός που αποτελεί ωμή παραβίαση των εργασιακών δικαιωμάτων του κλάδου. Ειδικά στην ΔΔΕ Ανατολικής Θεσσαλονίκης, μόλις χθες, έγινε ανάθεση υπερωριακής απασχόλησης από μία έως τέσσερεις διδακτικές ώρες την εβδομάδα σε 11 εκπαιδευτικούς του κλάδου ΠΕ05 (Γαλλικής Φιλολογίας) για να καλυφθούν κενά που ήταν γνωστά και διαπιστωμένα από την αρχή του σχολικού έτους. Μάλιστα απομάκρυναν συναδέλφισσες εξολοκλήρου από τα σχολεία όπου δίδασκαν με την πρώτη ειδικότητά τους και τις έστειλαν σε άλλα σχολεία για να διδάξουν Γαλλικά που τα έχουν ως 2η ειδικότητα. Για τις ανάγκες της υπηρεσίας λέει και μέχρι την πρόσληψη αναπληρωτών… Σχεδόν 3 μήνες μετά την έναρξη της σχολικής χρονιάς και μετά την Γ φάση προσλήψεων αναπληρωτών η κατάσταση στον κλάδο γίνεται ολοένα και πιο ασφυκτική, με εξαντλημένους εκπαιδευτικούς που μετακινούνται σε 4 και 5 σχολεία, με ωρολόγια προγράμματα στα σχολεία που τροποποιούνται καθημερινά. Μία κατάσταση που υπονομεύει τα εργασιακά δικαιώματα των εκπαιδευτικών και τις μορφωτικές ανάγκες των μαθητών.
Αναφέρουμε τα ακόλουθα στοιχεία:
- Μετά και από την Α, Β, Γ φάση αναπληρωτών τα κενά είναι 145 (107 στη Γενική Παιδεία και 38 στα Τμήματα Ένταξης) στη Δυτική Θεσσαλονίκη.
- 37 εκπαιδευτικοί Γενικής Παιδείας και 3 της Ειδικής Αγωγής στη ΔΔΕ Δυτικής τοποθετήθηκαν σε σχολεία που δεν ήταν στις προτιμήσεις τους. Η τοποθέτησή τους έγινε με βάση τη σειρά κατάταξης των μορίων τους από το τέλος του πίνακα προσλήψεων.
- Ο συμψηφισμός πολλών σχολείων για τις τοποθετήσεις των αναπληρωτών μετά το σπάσιμο των κενών πάνω από 12 ώρες λειτουργεί σε βάρος των συναδέλφων (88 αναπληρωτές από την Α, Β, και Γ φάση πάνε σε τρία σχολεία, 41 σε τέσσερα και 14 σε πέντε)
ΚΕΝΑ ΣΤΑ ΣΧΟΛΕΊΑ ΔΥΤΙΚΗΣ ΤΗΣ Α΄ ΕΛΜΕ:
- Γυμνάσιο Χαλκηδόνας: 14 ώρες Αγγλικών
- Λύκειο Αδένδρου: Γαλλικά και Μαθηματικά κάποιες ώρες
- Γυμνάσιο Αδένδρου: Αγγλικά- Γερμανικά – Γαλλικά, Καλλιτεχνικά, Τεχνολογία, Μαθηματικά, ΚΠΑ δεν έχουν καλυφθεί ακόμη
- Λύκειο Χαλκηδόνας: 1ώρα Γαλλικά, 11 ώρες Φυσική Αγωγή
- ΕΠΑΛ Σίνδου: ένα ολόκληρο κενό μαθηματικού που καλύπτεται από εκπαιδευτικό της Ένταξης (!). Αγγλικών 16 ώρες, ένα ολόκληρο κενό ηλεκτρονικού και γαλλικών 2 ώρες.
Φτάνει πια! Οι μορφωτικές και παιδαγωγικές ανάγκες των μαθητών μας δεν είναι κόστος!
ΑΠΑΙΤΟΥΜΕ-ΔΙΕΚΔΙΚΟΥΜΕ:
· Να καλυφθούν τώρα όλα τα κενά με μόνιμους διορισμούς όλων των ειδικοτήτων από την αρχή κάθε σχολικής χρονιάς στη γενική παιδεία και στην ειδική αγωγή (σχολεία, ενισχυτική, ΜΝΑΕ, Τ.Υ. ΔΥΕΠ, κ.ά.). Προσλήψεις αναπληρωτών αποκλειστικά για την κάλυψη πραγματικά έκτακτων αναγκών (κυήσεις, ασθένειες, επιμορφώσεις κτλ).
· Να μην ισχύσουν και να μην εφαρμοστούν τα νέα μέτρα και οι οδηγίες για τα τμήματα ένταξης και την παράλληλη στήριξη.
• Πλήρης διαφάνεια στις τοποθετήσεις με βάση τα μόρια και τη σειρά προτίμησης. Δημοσιοποίηση όλων των κενών σε όλους τους εκπαιδευτικούς.
· Εξέταση και αποδοχή όλων των ενστάσεων των αναπληρωτών συναδέλφων που θίγονται από τις υποχρεωτικές τοποθετήσεις λόγω της «προτεραιοποίησης» των αναγκών από τις ΔΔΕ.
• Να μην υποχρεωθεί κανείς συνάδελφος να κάνει υπερωρίες αν δεν το επιθυμεί (υπάρχει στάση εργασίας από την ΟΛΜΕ).
• Να μη γίνει ΚΑΜΙΑ αντιπαιδαγωγική συγχώνευση τμήματος. Τα κενά να καλύπτονται με προσλήψεις, όχι με συγχωνεύσεις και υποχρεωτικές υπερωρίες.
• Ριζική μείωση των μαθητών ανά τμήμα. 15 μαθητές στο τμήμα.
• Δημόσιο δωρεάν σχολείο για όλα τα παιδιά.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου