Τετάρτη 30 Απριλίου 2025

Ο Πρωθυπουργός και η ηγεσία του ΥΠΑΙΘΑ συνεχίζουν προκλητικά στον ίδιο αδιέξοδο δρόμο

 Το ΔΣ της Α΄ ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης καταγγέλλει τις πρόσφατες δηλώσεις του πρωθυπουργού κατά την επίσκεψή του στο ΥΠΑΙΘΑ, με τις οποίες ισχυρίστηκε ότι όλα βαίνουν καλώς στο δημόσιο σχολείο, πως υπάρχει βελτίωση και πρόοδος στα σχολεία και ότι το μόνο θέμα που δεν έχει τα «προσδοκώμενα αποτελέσματα» είναι η εφαρμογή της αντιεκπαιδευτικής πολιτικής της αξιολόγησης. Μάλιστα κατέφυγε σε απαράδεκτες απειλές, μην έχοντας κανένα άλλο σοβαρό επιχείρημα για τα αδιέξοδα που έχει οδηγήσει σχολεία, εκπαιδευτικούς και μαθητές η εφαρμοζόμενη κυβερνητική πολιτική ότι «όποιος αρνείται να αξιολογηθεί δεν έχει θέση στο δημόσιο σύστημα εκπαίδευσης».

     Η παραπάνω δήλωση του πρωθυπουργού αποτελεί ομολογία αποτυχίας!

     Απείλησε δηλαδή ευθέως τους χιλιάδες εκπαιδευτικούς που κρατάμε όρθια τα σχολεία στις πιο αντίξοες συνθήκες, επειδή αντιπαλεύουμε, και όπως παραδέχονται συναντούν μεγάλες αντιστάσεις, την προσπάθεια κατηγοριοποίησης, εμπορευματοποίησης και ιδιωτικοποίησης της εκπαίδευσης, επειδή διαφαίνεται ότι ούτε η πολιτική των απειλών, των διώξεων και των πειθαρχικών όσων αγωνίζονται δεν έχει αποδώσει τα «προσδοκώμενα αποτελέσματα».

     Κυβέρνηση και υπουργείο επιχειρούν να εμφανίσουν την αξιολόγηση ως εργαλείο βελτίωσης και αναβάθμισης της εκπαίδευσης, ενώ στην πραγματικότητα, έχει γίνει πλέον σαφές, ότι μέσω αυτής, προωθούν την κατηγοριοποίηση των σχολείων, τον ανταγωνισμό και την ακόμα μεγαλύτερη υποβάθμιση της δημόσιας εκπαίδευσης.

     Ο πρωθυπουργός και η κυβέρνησή του, αφού δεν μπόρεσε να πείσει τον κόσμο της εκπαίδευσης «για το καλό που θα φέρει η αξιολόγηση», κραδαίνει τώρα ολοκληρωτικού τύπου απειλές λέγοντας ότι «δεν έχουν θέση στο δημόσιο εκπαιδευτικό σύστημα όσοι είναι επί της αρχής ενάντια στην αξιολόγηση»! Επιχειρεί να αναβαθμίσει τον αυταρχισμό και την πολιτική πυγμής της κυβέρνησης, αφήνοντας να αιωρείται το θέμα των απολύσεων στην εκπαίδευση, που ούτε και οι νόμοι τους προβλέπουν! Μάλιστα, όχι μόνο αποσιωπά ότι οι εκπαιδευτικοί ασκούν το συνταγματικά κατοχυρωμένο απεργιακό τους δικαίωμα, αλλά ποινικοποιεί με τη δήλωσή του αυτή, ακόμα και τις απόψεις!

     Την ίδια στιγμή, ο πρωθυπουργός δεν έδωσε καμία ουσιαστική απάντηση για τα οξυμένα προβλήματα που ταλανίζουν τη δημόσια εκπαίδευση: για τα δεκάδες κενά που εξακολουθούν να υπάρχουν, τις υποδομές που καταρρέουν, τα συνεχώς αυξανόμενα περιστατικά βίας και bullying, τα υπερπληθή τμήματα όπου οι μαθητές στοιβάζονται, τον εξοντωτικό εξεταστικό μαραθώνιο, την ΕΒΕ και την Τράπεζα Θεμάτων, την εγκατάλειψη της Ειδικής Αγωγής και πολλά άλλα.

     Η κυβέρνηση προσπαθεί για ακόμα μια φορά να εξαπατήσει την κοινωνία, τους γονείς και τους εκπαιδευτικούς εμφανίζοντας μια επίπλαστη «εικονική πραγματικότητα» για την κατάσταση που επικρατεί στα σχολεία. Επιδιώκει προκλητικά να κρύψει τα τεράστια και εκρηκτικά προβλήματα που έχει δημιουργήσει η πολιτική που εφαρμόζει, να υποβαθμίσει την πραγματική κατάσταση και τα προβλήματα που βιώνουμε οι εκπαιδευτικοί στα σχολεία.

Η επίθεση της κυβέρνησης, και προσωπικά του πρωθυπουργού, φανερώνει το αδιέξοδο στο οποίο έχει οδηγηθεί η κυβερνητική πολιτική από τη μαζική αντίσταση του κλάδου,  από την επιμονή στην τακτική των απειλών και των διώξεων που έχει καταφύγει. Ταυτόχρονα, μας οπλίζει με μεγαλύτερη αποφασιστικότητα.

     Ο μεγάλος αγώνας που δίνουμε οι εκπαιδευτικοί εδώ και πάνω από τέσσερα χρόνια έχει «αποκαλύψει» τα σχέδια της κυβέρνησης, που στρέφονται ενάντια στα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών, στα εργασιακά δικαιώματα των εκπαιδευτικών, στην παιδαγωγική μας υπόσταση. Οι εκπαιδευτικοί δεν έχουμε υποπέσει σε κανένα πειθαρχικό παράπτωμα, ούτε αρνούμαστε κάποιο υπηρεσιακό καθήκον, αλλά συμμετέχουμε στις συλλογικές αποφάσεις της Ομοσπονδίας και ασκούμε το απεργιακό μας δικαίωμα ενάντια σε ένα σύστημα που στοχεύει στην κατηγοριοποίηση σχολείων και εκπαιδευτικών, που μας θέλει σκυφτούς και φοβισμένους και δεν προσφέρει καμία ουσιαστική αναβάθμιση της εκπαιδευτικής διαδικασίας.

     Συνεχίζουμε τον αγώνα συσπειρωμένοι στις συλλογικές αποφάσεις του κλάδου για την υπεράσπιση του δημόσιου σχολείου, για τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών και τα εργασιακά των εκπαιδευτικών!

     Μαζί με γονείς και μαθητές, παραμένουμε ενωμένοι κι αντιστεκόμαστε στις πιέσεις και τις απειλές, υπερασπίζοντας τον δημόσιο χαρακτήρα της εκπαίδευσης και το δικαίωμα όλων των παιδιών σε ποιοτική μόρφωση.

Συνεχίζουμε τον αγώνα ενάντια στην αντιλαϊκή και αντιεκπαιδευτική πολιτική!

Απαντάμε με τον πιο κατηγορηματικό τρόπο:

Θέση στη δημόσια εκπαίδευση έχουν όλοι όσοι κρατούν τα σχολεία όρθια στις πιο αντίξοες συνθήκες, με αντίπαλο το κράτος και την κυβερνητική πολιτική.

Ο μόνος που δεν έχει θέση στο δημόσιο σχολείο είναι η κυβερνητική πολιτική που φέρνει κατηγοριοποίηση, εμπορευματοποίηση και διώξεις!



Δεν υπάρχουν σχόλια: